Dit barns faglige udvikling

Vi ønsker, at eleverne har en varieret skoledag, og vi inddrager i høj grad byens natur og kultur i skolens hverdag.

• Læs op

Indhold

For at sikre en god og tryg skoledag arbejder vi ud fra vores fælles fundament, der handler om:

• Glæden ved at gå i skole
    • Respekt
    • (Selv)disciplin
    • Selvstændighed

Glæden ved at gå i skole opstår, når barnet føler sig set og hørt og føler sig som en del af fællesskabet, som den man er, har noget at se op til og arbejde frem mod, og oplever at skulle bruge sine evner.

Respekt: For at opnå gode og trygge rammer til at lære, forventer vi, at børn og voksne på skolen behandler hinanden med naturlig respekt – taler ordentligt til hinanden og accepterer hinandens forskellighed.

(Selv) disciplin: Her er der fokus på, at den enkelte gør det, han har lært, er til alles bedst – fx at overholde regler, komme til tiden, lave sine lektier og give plads til hinanden.

Selvstændighed: At det enkelte barn bevarer sin integritet og ikke lader sig rive med uden at ville det. At det enkelte barn tager ansvar for sine egne handlinger og sin egen udvikling.

På Kragelundskolen tror vi på, at anerkendelse medvirker til at børnene kan udvikle deres evner både fagligt og socialt.

Derfor arbejder vi hver dag på, at eleverne skal være stolte over det, som de kan, og bliver gode til at arbejde åbent og tillidsfuldt sammen.

Sidst opdateret: 15. november 2023