6.-9. klasse

På Kragelundskolen arbejder målrettet på, at alle elever bliver så dygtige som muligt.

Vi har fokus på både elevens personlige, faglige og sociale udvikling. Vi arbejder for, at alle elever kan føle sig trygge ved at komme på Kragelundskolen, da tryghed i hverdagen giver mest udbytte af den læring, som eleverne modtager. Vi arbejder på at udvikle dannede elever, som er livsduelige og som kan fungere i det fællesskab, som de bliver en del af efter folkeskolen.

I 9. klasse afholder vi forprøver i de skriftlige prøver i foråret omkring februar eller marts.

For dig som forælder er det vigtigt, at dit barn oplever støtte og opbakning gennem hele skoleforløbet. Dette gælder også i de ældste klasser, hvor de mange tilbud både på og udenfor skolen gør, at der kan være brug for lidt hjælp til at bevare overblik og måske lidt hjælp til lektierne.

Din rolle som forælder til et barn i udskolingen

I 6.-9. klasse består din rolle som forælder blandt andet i at understrege over for dit barn, at skolegangen ikke kører af sig selv.

Det kan være udfordrende i en tid, hvor dit barn måske er skoletræt eller mest optaget af de ting, der foregår uden for skolen med venner, kærester og fritidsinteresser.

Det lyder banalt, men husk fortsat at tale med dit barn om skolen. Teenagere har også brug for den daglige samtale om stort og småt i forhold til skolen. En forælder, der viser interesse og lever sig ind i barnets situation, er en solid støtte i disse år.