1.-5. klasse

Vi er optagede af at møde dit barn og hjælpe jer til at blive en del af skolens fællesskab.

Vi ønsker, at vores elever skal kunne stå ved, hvad de mener og udtrykke egne holdninger samtidig med, at de tager hensyn til deres kammerater og det fælles bedste.

Vi vil sikre, at vi på Kragelundskolen, arbejder målrettet på at arbejde videre med den klassekultur, der skabes i 0.klasse, så der er fokus på det enkelte individ, men som en del af fællesskabet. Samtidig har vi fokus på høj faglighed.  Vi arbejder for, at alle elever kan føle sig trygge ved at komme på Kragelundskolen, da tryghed i hverdagen giver mest udbytte af den læring, som eleverne modtager. Vi arbejder på at udvikle dannede elever, som er livsduelige og som kan fungere i det fællesskab, som de bliver en del af efter folkeskolen.

Din rolle som forælder til et barn på mellemtrinnet

I 1.-5. klasse handler din rolle som forælder om at fastholde dit barns fokus på skolen. Mange elever i indskolingen er ivrige efter at lære at læse og øve sig på de forskellige fag. På mellemtrinnet kan koncentration og fordybelse omkring det faglige til tider være vanskeligt, fordi kammerater og fritidsaktiviteter fylder mere og mere. Forsøg at finde en balance, hvor du er opmærksom og stiller krav til dit barn i forhold til barnets skolegang, samtidig med at du ikke hjælper for meget. Det er lærerigt og udviklende for dit barn at møde både faglige og sociale udfordringer i skolen, som kræver en ekstra indsats.